niedziela, 29 stycznia 2012

Kuchnia wiejska

Kuchnie wiejskie,kto ich nie zna.Każdy z nas, bo sam mieszka( mieszkał)lub z odwiedzin u rodziny mieszkającej na wsi.Kuchnia, centralny punkt w domu gdzie spotyka się cała rodzina a nie kiedy i goście bo twierdzą że tu najlepiej się czują.Obowiązkowym elementem kuchni jest drewniany stół i krzesła, wykonane w tym samym stylu.Charakter kuchni z pewnością podkreśla kredens,najbardziej okazały mebel  służący do przechowywania zastawy, ścierek czy produktów spożywczych.Kilka półek na ścianach dopełnia całości.Nie wolno zapomnieć o piecu na którym gotuje się posiłki.Dawniej były to piece kaflowe a teraz zastąpione przez płyty elektryczne lub gazowe co nie umniejsza charakteru samej kuchni.Nad piecem tradycyjnie powinny się suszyć grzyby i zioła. Zawieszony czosnek przypomni o jego zdrowotnych właściwościach, w które do dzisiaj większość z nas wierzy.

3 komentarze:

magda pisze...

Oooo my friend
Lovely photos and decorations!!!
I like this style!
many kisses

Effie's Sweet Home Designs pisze...

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Kisses!

Aleksandra Wojtaś pisze...

Takie kuchnie mają w sobie wiele uroku i przypominają mi gdy byłam mała i krzątałam się, gdy babcia coś pichciła. Teraz czując sentyment do tego wnętrza postanowiłam urządzić je w podobnym stylu. Szukałam inspiracji na różnych stronach https://projektowanie-wnetrz-online.pl/aranzacje/kuchnia . Zastanawiam się nad włączeniem do pomocy architekta.